افسران جنگ نرم
افسران جنگ نرم

افسران جنگ نرم

السلام علیک یا ابالفضل العباس

ای وای سایه ی سرم از دست می رود
پشت و پناه دخترم از دست می رود
بی تکیه گاه می شوم و می خورم زمین
یک کوه در برابرم از دست می رود
او یک تنه تمام بنی هاشم من است
با این حساب لشگرم از دست می رود
دارم برای غارتم آماده می شوم
ای وای من برادرم ازدست می رود
نزدیک می شوند به خیمه نگاه کن
دارد غرور خواهرم از دست می رود


معنای تاسوعا
روز نهم محرم را، «‌تاسوعا‌» گویند. «‌تاسوعا‌» از ریشه «‌تسع‌» به معنای نُه و نهم می‌باشد. ولی شهرت این روز به دلیل وقایعی است که در روز نهم، از ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری، در سرزمین کربلا روی داد.

وقایع روز تاسوعا
نهم ماه محرم، روز تاسوعا، منتسب به غیرت و ساقی دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار، ادب و دلاوری بزرگ مردی است که با گذشت بیش از هزار و چهارصد سال ، هنوز تاریخ، روشن از کرامتهای اوست و نام او با وفا و ادب و مردانگی همراه است.روز تاسوعا آخرین روزی است که امام حسین(ع) و یارانش شبانگاه آن را درک کرده‌اند و این روز به شب عاشورا پیوند خورده است.
 
ادامه مطلب ...

شاهکار جدید استاد فرشچیان

تابلوی شام غریبان شاهکار استاد برجسته نگارگری محمود فرشچیان در مجموعه سعدآباد در معرض نمایش است.


ادامه مطلب ...

توطئه داعش برای روز عاشورا در جنوب لبنان خنثی شد

ایسنا/ نیروهای امنیت ملی لبنان مسئول شرعی داعش در اردوگاه عین الحلوه را که قصد داشت اردوگاه‌های فلسطینی را در روز عاشورا متشنج کند، بازداشت کردند.

به گزارش سایت النشره، نیروهای امنیتی لبنان اعلام کردند که فرد بازداشت شده به نام (ز،ک) اقرار کرده است که وارد سوریه شده و با رهبران داعش در رقه با هدف هماهنگ‌سازی عملیات امنیتی در داخل لبنان دیدار داشته است.

براساس اعترافات این فرد، آنها اتاق عملیات یکپارچه در اردوگاه عین الحلوه تشکیل دادند که هدف آن ربط دادن تروریست‌های داعش به یکدیگر بوده که در داخل اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان پراکنده هستند.
 
ادامه مطلب ...

واکنش وزیر دفاع به اظهارات مقامات آمریکا درباره آزمایش موشک بالستیک عماد

تسنیم/ وزیر دفاع به سخنان مقامات آمریکا درباره آزمایش موشک بالستیک عماد واکنش نشان داد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به منظور شرکت در اجتماع حسینیان به زنجان سفر کرده است، طی سخنانی در این اجتماع، گفت: ما همواره آماده دفاع از تمامیت ارضی و نظام سیاسی کشور هستیم و دشمنان نیز با توجه به تجربه‌ای که در مواجهه با ایران اسلامی داشته‌اند، فکر طمع به مرزهای ایران اسلامی را در سر نخواهند داشت.
 
ادامه مطلب ...

وقایع روز هشتم محرم؛ قحط آب

باشگاه خبرنگاران: چون تشنگی، امام حسین و اصحابش را سخت آزرده بود، آن حضرت کلنگی برداشت و در پشت خیمه‌ها به فاصله نوزده گام به طرف قبله، زمین را کند، آبی بس گوارا بیرون آمد، همه نوشیدند و مشکها را پر کردند، سپس آن آب ناپدید گردید و دیگر نشانی از آن دیده نشد.   

ادامه مطلب ...

گزارشی از رزمایش بزرگ محرم ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش نصر به نقل از مشرق، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز از رزمایش محرم و به‌منظور اجرای رزمایش در منطقه عمومی غرب و شمال‌غرب گسترش پیدا کردند. این رزمایش با حضور یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی، در منطقه عمومی غرب و شمال‌غرب در روزهای 27 و 28 مهرماه برگزار می‌ شود و نیروی زمینی و هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در این رزمایش دست به عملیات می‌زنند و یگان‌هایی از سپاه، بسیج و مرزبانی نیز در آن حضور دارند.

در رزمایش محرم یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش که اخیراً در سطح این نیرو تشکیل شده‌اند از فاصله 400کیلومتری با استفاده از ترابری هوایی و زمینی به منطقه مورد نظر اعزام می‌شوند و در زمان رسیدن نیروها به منطقه سامانه‌های پدافند هوایی، جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی شروع به عملیات خواهند کرد.

یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش از تجهیزات کاملاً بومی استفاده می‌کند که مهمترین آنها تسلیحات ضدزره، آر.پی. جی 29 و سلاح‌های پدافندی سبک است.

ادامه مطلب ...

ماجرای مانور پهپاد "ابابیل" از ناو وینسنز تا دیمونای اسرائیل

"ابابیل" عکسبرداری از نیروگاه هسته‌ای دیمونای اسرائیل و مانور مشترک ارتش آمریکا و اسرائیل را در کارنامه خود دارد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابابیل از پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است که شهرت آن پرواز بر فراز ناو وینسنز می‌باشد. کلمه "ابابیل" از قرآن کریم گرفته شده و اشاره به ماجرای هجوم کفار با فیل‌ها به خانه کعبه دارد که به اذن خداوند پرنده‎های ابابیل با پرتاب سنگ‎ریزه فیل‎ها را از پای درآوردند. این پهپاد می‌تواند تا 8 ساعت پرواز داشته باشد و توانایی حمل تسلیحات را دارد.

ابابیل

ادامه مطلب ...

اگر کسی می‌خواهد با سیدالشهدا(ع) محشور شود باید از زندگی‌اش مراقبت کند

اگر کسی می‌خواهد با سیدالشهدا(ع) محشور شود باید از زندگی‌اش مراقبت کند؛ ما نمی‌توانیم «نبی» بشویم اما می‌توانیم جزو صدیقین، شهدا و صالحین شویم. شهدا نه به معنای شهید راه خدا، این شهدا یعنی شاهدان.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ با فرارسیدن مناسبت‌های مذهبی، وقایع و حوادثی که ریشه در دین مبین اسلام دارند سؤالات فراوانی به ذهن عموم شیعیان و دوستداران ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام خطور می‌کند.
 
آیت‌الله محمدعلی جاودان از اساتید اخلاق به برخی از این پرسش‌ها پاسخ داده است:
 
* آیا ماه محرم قبل از واقعه عاشورا ماه حزن بوده است؟
 
دهه اول محرم، دهه عزای حضرت حسین علیه‌السلام است و این زمان را ائمه اطهار علیهم‌السلام مشخص نموده‌اند و خود نیز در همین زمان عزاداری کرده‌اند. در کتاب مفاتیح‌الجنان این روایت از حضرت رضا(ع) نقل شده است که حضرت می‌فرمود: چون ماه محرم داخل می‌شد پدر مرا کسی خندان نمی‌دید و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب می‌شد تا روز دهم. چون روز عاشورا می‌رسید آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و می‌فرمود امروز، روزی است که حضرت حسین(ع) شهید شده است. 
 
ادامه مطلب ...

عربستان؛ جاهلیت دیروز، استحاله مدرن امروز

عربستان سعودی یکی از عجیب‌ترین نظام‌های دنیاست،جامعی متشکل از سنت و مدرنیته که در آنجا افرادی باتفکرات دوران جاهلیت اعراب زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان جنگ سرد و به دنبال آن پایان نظام دو قطبی در روابط بین‌الملل، موضوع حقوق بشر به دستاویزی مهم در عرصه سیاست خارجی آمریکا و متحدان غربی آن، جهت اعمال فشار و تضعیف کشورهای رقیب یا متخاصم بدل شده است.

در این راستا، دولت‌هایی که به لحاظ مبانی سیاسی و ایدئولوژیک، نظم معاصر جهانی را بر نتافته و در پی اصلاح یا تغییر آن باشند، بواسطه اهرم حقوق بشر در منظر دادگاه افکار عمومی جهان مشروعیت زدایی و محکوم می‌شود، این مسئله سال‌ها است که در رابطه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام تحولخواه و تجدید نظر طلب در قبال نظم جهانی موجود اعمال می‌شود.

در واقع، غرب با رویکردی غیر صادقانه در خصوص مفهوم حقوق بشر، معیاری دوگانه اتخاذ کرده و در این راستا چشم خود را بر وضعیت حقوق بشری هم پیمانان خاورمیانه‌ای‌اش که دارای پرونده سوال‌برانگیزی در این باره هستند، بسته است. از جمله این هم پیمانان، عربستان سعودی است که در واقع می‌توان آن را در زمره جدی‌ترین ناقضان این "مفهوم متعالی" دانست.

عربستان سعودی به عنوان یک نظام پادشاهی مطلقه، دارای یکی از بسته‌ترین نظام‌های سیاسی منطقه بوده که شهروندان آن از محدودیت سیاسی و اجتماعی بالایی رنج می‌برند.

حقوق بشر در عربستان

ادامه مطلب ...

راه اندازی کمپین"who is hussain" درکشورهای خارجی

بااین که امام حسین (ع)وداستان زندگی اوبرای همه ماشناخته شده است اما افراد بسیاری در سراسر جهان هنوز بااین بزرگوار آشنایی ندارند.
به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛ کلمه محرم واژه ای است که شیعیان را به یاد غربت ابا عبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش می اندازد.

درباره این ماه روایات و احادیث مختلفی از ائمه و پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) نقل شده است. پیامبر عظیم الشان اسلام در رابطه با محرم می فرمایند:

 "براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود."
کمپین حسین کیست در کشورهای خارجی؟
ادامه مطلب ...