افسران جنگ نرم
افسران جنگ نرم

افسران جنگ نرم

ولنتاین چه روزی است؟

تاریخچه ولنتاین:

رایج ترین تاریخچه ای که برای ولنتاین گفته اند، مربوط به یک افسانه (دروغ) است. این افسانه می گوید کشیشی ✝ به نام “قدیس ولنتین (ولنتاین)” واسطه ازدواج سربازانی می شده که ازدواج برایشان جرم بوده است! کلودیوس  پادشاه وقت روم، (270 م) عقیده داشت مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند.

ولنتاین به همین گناه اعدام می شود، و او را شهید عشق !! می خوانند.

  ادامه مطلب ...

شهیدی که برایش در انگلستان تندیس ساخته اند!


شهید صفا روحیه بسیار قوی و خستگی ناپذیری داشت و براین اعتقاد بود که همه کسانی که ایرانی و مسلمان هستند باید به کشور خود خدمت کنند.ارتشی شدن محمد علی نیز به همان علاقه عجیب او به دفاع کردن و روحیه بسیار قوی و خستگی ناپذیری او برمی گردد. برادر شهید می گوید:

یک روز از تیپ یک ارتش بجنورد به خانه ما امدند و گفتند بدنبال افراد بسیار قوی و قدرتمند هستیم تا بتوانیم مانند رویال مارین انگلستان در ایران یک پایگاه کماندوئی راه اندازی کنیم وبا توجه به این‌که هدف ارتش در آن هنگام تشکیل یک پایگاه کماندویی در ایران بود و شهید صفا نیز از فیزیک بدنی بسیار قوی و همچنین در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کاراته و کونگ‌فو مهارت ویژه‌ای داشت انتخاب شده بودهرچند پدرم راضی نبود او از بجنورد برود اما با اسرار زیاد به ارتش پیوست.

شهید محمد علی صفا

  

ادامه مطلب ...

مروری بر اندیشه های امام خمینی (ره) قسمت پنجم

مروری بر اندیشه های امام خمینی (ره)

 بخش اول اندیشه های سیاسی امام :

 ولایت فقیه:

 خاستگاه مشروعیت ولی فقیه:

خاستگاه «مشروعیت» ولی فقیه از نظر امام خمینی؛ «خدا» یا «مردم»؟؟!


اگر  مشروعیت را به معنای برخورداری از ,,حق حاکمیت,, معنا کنیم، در این صورت باید گفت که در تفکر اسلامی، حق حاکمیت از جانب خداوند به پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) و همچنین در زمان غیبت به ,,ولی فقیه,, داده شده است؛

  ادامه مطلب ...

مروری بر اندیشه های امام خمینی (ره) قسمت چهارم

 مروری بر اندیشه های امام خمینی (ره)


بخش اول اندیشه های سیاسی امام :


 ولایت فقیه:

 دلایل اثبات ولایت فقیه

از نظر امام خمینی(ره)، مسأله ی ولایت فقیه آن چنان روشن و واضح است که نیاز چندانی به اقامه ی دلایل نقلی یا عقلی ندارد؛ زیرا ,,ولایت فقیه ,, در واقع از فروعات مسأله ی امامت است و کسانی که این مسأله را پذیرفته اند، ولایت فقیه را نیز به آسانی درک می کنند:

ولایت فقیه – با ملاحظه جوانب آن – از اموری نیست که نیاز به دلیل و برهان داشته باشد. با این حال، روایات بسیاری در دست است که بر ولایت داشتن فقیه – به معنای وسیع آن – دلالت می کند.

  ادامه مطلب ...