افسران جنگ نرم
افسران جنگ نرم

افسران جنگ نرم

غروب در نفس تنگ جاده خواهم رفت......پیاده آمده بودم پیاده خواهم رفت......

 

 

 

دوباره شهر پر از شور و شوق و شیدایی است

دوباره حال همه عاشقان تماشایی است

که فصل پر زدن از انزوای تنهایی است

سفر حکایت یک اتفاق رویایی است

ببند بار سفر را که یار نزدیک است

طلوع صبح شب انتظار نزدیک است

ببین که قفل قفس را شکسته، می‌آیند

کبوتران حرم دسته دسته می‌آیند

چو موج از همه سو دلشکسته می‌آیند

غریب، از نفس افتاده، خسته می‌آیند

که باز بعد چهل شب، کنار او باشند

شبیه حضرت زینب (س) کنار او باشند

تمام پشت سر جابر ابن عبدلله

چه عاشقانه قدم می‌زنند در این راه

از اشتیاق حرم راه می‌شود کوتاه

هر آنکه خواهد از این جام عشق، بسم الله

که این پیاده‌روی برترین عزاداری است

قسم به نور، که این ابتدای بیداری است

دوباره حال من و شعر می‌شود مبهم

دلی که دست خودم نیست می‌شود کم کم

در آرزوی حرم غرق در غم و ماتم

اگر اجازه دهد زائرش شوم، من هم-

«غروب در نفس تنگ جاده خواهم رفت

پیاده آمده بودم، پیاده خواهم رفت» 

 

- محمد غفاری-

کمک 150 میلیاردی مردم به مراسم اربعین

به گزارش فرهنگ نیوز، حبیب الله دهمرده عصر چهارشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید اظهار داشت: کمک های ارسالی که توسط مردم و خیرین از سراسر کشور تامین شده با بیش از 180 تریلی به کشور عراق ارسال شده است.

 
وی با بیان اینکه برای ساماندهی مراسم اربعین امسال، 11 کمیته در ستاد مرکزی اربعین حسینی شکل گرفته است، اظهار داشت: شش قرارگاه فرعی در کشور عراق تشکیل شده است که در حوزه های امنیت، اسکان، تغذیه، نقلیه، کنسولی و فرهنگی فعالیت می کنند.
 

کمک 150 میلیاردی مردم به مراسم اربعین

مشاور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه 75 درصد زائران اربعین از کشورمان از مرز مهران و دیگر زائران از مرزهای چزابه و شلمچه به عراق سفر می کنند، خاطرنشان کرد: کمک های ارسالی از کشورمان در سال جاری نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است و بیش از 4 هزار نفر به عنوان خدمتگزار در این مراسم حضور دارند.
ادامه مطلب ...

حمایت تمام قد رسانه های ضدانقلاب از «قمه‌زنی»

به گزارش فرهنگ نیوز، محمدرضا هدایتی که از میهمانان ثابت صدای آمریکا است، به کمک بازوی رسانه‌ای غرب تمام همت خود را برای گسترش بدعت قمه زنی به کار گرفته است.

 
سایت جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه(امپراتوری دروغ) نوشت: محمد هدایتی از به اصطلاح روحانیون مقیم لس آنجلس و از نزدیکان سید صادق شیرازی و مدیر تلویزیون ماهواره‌ای سلام با انتشار عکسی از خود در صفحه فیس بوک به ترویج قمه زنی پرداخته است. 
این روحانی نما که مورد حمایت دولت ایالات متحده است از جمله روحانیونی است که در سال‌های اخیر به ترویج عقاید خرافی درصددند که چهره دین اسلام و مذهب شیعه را تخریب نمایند.

اقدام اخیرتشیع انگلیسی برای تبلیغ قمه‌زنی+عکس

ادامه مطلب ...

چرا شیعه انگلیسی به جای قمه زنی از حرم دفاع نمی کند؟!

همین افراد که ادعای ریختن خون خود و فدا کردن جان برای امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام را دارند، به راستی هنگام دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در پی تجاوز تکفیری ها به سوریه کجا بودند؟!
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جوادی نسب، پژوهشگر کلام در گفتگویی با اشاره به فعالیت های جریان شیعه لندنی اظهار کرد: این طیف افرادی افراطی هستند که از چند سال پیش فعالیت خود را تشدید کردند و امروز مشکلاتی که آنها برای جهان اسلام می آفرینند، علنی شده است.

 

وی ادامه داد: این افراد از چند سال گذشته در پی جذب اقشار مذهبی به ویژه مداحان اهل بیت (ع) و افرادی که در هیئت ها شرکت می کردند داشته و دارند تا از طریق برانگیختن احساسات آنها، به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

 

ادامه مطلب ...

شبکه های ماهواره ای چه تناسبی با فرهنگ و جامعه ایرانی دارند؟




 شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند رسالتشان تبلیغ و ترویج فرهنگ ایرانی است و اکثر آنها این ادعا را دارند. به نظر می رسد اگر محتوای این شبکه ها را با فرهنگ جامعه ایرانی مقایسه کنیم متوجه تفاوت های بسیار زیادی خواهیم شد.
     
ادامه مطلب ...

آمریکاییها به کدام خدا اعتقاد دارند؟

در داخل گنبدِ ساختمان کنگره آمریکا که "کاپیتول " نام دارد، نقاشی قابل توجهی وجود دارد که حلقه گمشده این جمله است، این نقاشی 4664 فوت مربعی که 180 فوت از زمین ارتفاع دارد، توسط "کنستانتینو برومیدی " در سال 1865 تکمیل شد.

با توجه به این که در یک دلاری تصویرهای متقابل مکمل همدیگرند، می‌توان نتیجه گرفت که خدای ادعایی آنها که به آن معتقدند جرج واشنگتن است و به راهی که او در آمریکا آغاز نموده که همانا مقدمه جهان تک حکومتی سکولار است، اعتماد و
اطمینان دارند و خود را ادامه دهندگان این راه شیطانی می‌دانند.

آیا این جمله IN GOD WE TRUST "ما به خدا اعتماد داریم " که بر روی یک دلاری آمریکا نقش بسته را تا به حال دیده‌اید؟
فکر می‌کنید مربوط به خدای یکتاست؟
همه شما کما بیش به اسرار دلار واقفید و مقالات خوبی هم دراین باره نوشته شده، اما در این مقاله می‌خواهیم به رازی دیگر بر دلار اشاره کنیم که تا به حال مورد توجه واقع نشده است.
  ادامه مطلب ...

انقلاب چاقوها، انتفاضه ای از جنس دیگر

در روزهای گذشته هزاران تن از ساکنان فلسطین از غزه تا کرانه باختری به دعوت گروه های جهادی به خیابان ها آمده و بر تداوم موج اعتراضات اخیر تاکید کردند. اعتراضاتی که از 3 هفته پیش از شهر اشغالی قدس آغاز و موج آن به کرانه باختری و سپس به اراضی اشغالی 1948رسید و تاکنون 36 شهید و بیش از هزار زخمی به دنبال داشته است. برخی از تحلیل گران این روزها از " انتفاضه سوم "در فلسطین سخن می گویند این درحالی است که برخی دیگر هنوز درباره اینکه آیا می توان نام انتفاضه سوم بر رخدادهای جدید و جاری در سرزمین های اشغالی فلسطین گذاشت، تردید دارند و این تحولات را مرحله پیش از انتفاضه و مقدمه آن می دانند. اما انتفاضه چیست؟ آیا قیام اخیر مردم فلسطین را می توان انتفاضه ای جدید دانست؟ شباهت ها و تفاوت های اعتراضات این روزهای فلسطین با دو انتفاضه پیشین کدام است؟ یادداشت پیش رو تلاشی برای پاسخ به پرسش های فوق است. 

 

ادامه مطلب ...

امیر پوردستان: اسرائیل شاید زودتر از ۲۵ سال بین برود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به استفاده آمریکا از گروهک‌های تروریستی و تکفیری گفت: نزدیک ترین تهدید برای ما این گروهک های تروریستی و تکفیری است.

به گزارش العالم، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" روز یکشنبه در برنامه من طهران شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که آیا تهدید عمده و جدی وجود دارد، گفت: نزدیک ترین تهدیدی که در کنار جمهوری اسلامی ایران است ، گروهک های تروریستی و تکفیری است. 


ادامه مطلب ...

سید حسن نصرالله: فرزندان حسینیم و مقابل آمریکا، آل‌سعود و تکفیری‌ها ذلیلانه عمل نمی‌کنیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) نیز هم‌زمان با عاشورای حسینی در جمع صدها هزار تن از شیعیان لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت حاضر شد و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شخصا به مناسبت عاشورای حسینی در میان جمع گسترده حضور یافت و عنوان داشت: سلام بر کسانی که در راه مقاومت مجاهدت می‌کنند. سلام بر کسانی که از مرزهای جنوبی در مقابله با اسرائیل و از مرزهای شرق کشور در مقابله با تکفیری‌ها دفاع می‌کنند و همچنین درود بر کسانی که در سوریه حضور دارند که این افراد در دفاع و شجاعت و شهامت بخل نورزیدند و از خون و مال و عزیزان خود و مقابله با خطرات و تحمل دشواری‌ها کم نگذاشتند.  

ادامه مطلب ...

تهدید سوال برانگیز داعش علیه رژیم صهیونیستی

گروه تروریستی داعش با انتشار نوار ویدئویی را تهدید کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه‌های اسرائیلی نوار ویدئویی را به زبان عبری منتشر کردند که در آن یک عضو داعش با لباس نظامی، اسرائیل را به حملات تهدید می‌کند.

لباس نظامی این فرد با لباس نظامی معمول داعش متفاوت است. این نخستین بار است که داعش از زمان تشکیل این گروه، اسرائیل را تهدید می‌کند.

این نوار ویدئویی در حالی منتشر می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی اخیر خود محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مانند داعش دانسته بود.

منابع فلسطینی انتشار این نوار ویدئویی همزمان با گسترش انتفاضه قدس را تلاش برای مخدوش کردن این انتفاضه دانستند