افسران جنگ نرم
افسران جنگ نرم

افسران جنگ نرم

عرب پرستی ایرانیان یا "کور خودم ، بینای مردم"!!؟؟


گفت:
ایرانیا (بخوانید مذهبیا) اسطوره‌هاشون عربند
گفتم:
آره غیر مذهبیا اسطوره‌هاشون یا آمریکایی و اروپاییند، یا اگه اسطوره ایرانی دارند، یه حرف مشت پر کن و اساسی ازشون ندارن.
بله مثلا می‌گن کورش کبیر چنین گفت، زرتشت چنان گفت، ولی هر چی اینا گفتن نه تنها تو هیچ متن تاریخیی ایرانی پیدا نمیشه، بلکه عین ترجمه کلمات همین اسطوره‌های عربه، میدونید که منظورم پیغمبر و ائمه اطهاره.
  
گفت:
این قدر فقیر و مریض و دختر دم بخت بی جهزیه داریم اونوقت یه عده پامیشن میرن کربلا، مکه و... بعد قیافه میگیرن که مثلا رفتیم کربلا، حاجی شدیم و… محرم که میشه چقدر خرج غذاهایی میشه که فقط برا شکمه، بابا یکم به فکر بدبختای ممکت باشین!

گفتم:
اون موقعی که گفتن ایرانیا در خرید لوازم آرایش رتبه اول دنیا رو دارن، هیچ کس یاد فقرا نبود!
اون موقعی که هزینه‌های هنگفت (بخوانید میلیونی و میلیاردی) عروسیا و بریز و بپاشش مطرح میشه،میگن یه شب هزار شب نمیشه؛ هیچ کس یاد فقرا نیست!
اون موقع که هزینه های کیف و کفش و تفریح یه عده، زندگی یه سال یه خونواده فقیر را اداره میکنه، کسی یادش از بیچاره‌ها و مریضا و دخترای دم بخت نیست!
اون موقعی که 13 به در میشه، برید جاده های شمال و ویلاها و کنار دریا و… رو ببینین. اونجا چند تا فقیر و دختر دم بخت دیده میشه؟! کی به فکرشونه؟!
اون موقعی که تور آنتالیا و مالزی و ... میرن، هیچکی به فکرش نمیرسه که ما بعضیا نون شب ندارن بخورن!
اتفاقا اینایی که میرن کربلا و محرم خرج میکنن از طبقه متوسط به پایین جامعه اند. خودشون نگرون خودشون نیستن بعد یه عده‌ای که حاضرن برا خوشیشون هر خرجی رو بکنن نگرون اینان که پولشون جای درست خرج بشه.

غصه نخورین! اصلا غصه نخورین! همین فقرا با بدبختی پس انداز میکنن از نون شبشون میزن، محرم خرج میدن و کربلا میرن.

تازه اونی که فکر فقرا و دخترای دم بخته، اصلا به یادشم میمونه که زکات و صدقه رو هم برا همین گذاشتن.

اگه یه کمی از پول اینترنتی که صرفا برا تفریح استفاده میشه رو کنار گذاشت، یک کفش ارزونتر و یه موبایل اروزنتر خرید و بقیه پولش و داد برا فقرا، مشکل فقرای ممکت حل میشه؛ لازم نیست از امام حسین و کربلا و زیارت بزنیم خرج فقرا کنیم.

حالا بمونه که تو همین محرمه که عده زیادی از فقرا تو همین مجالس امام حسین سیر میشن.

تعجبه! خیلی هم تعجبه! بچه پولدار غیر مذهبی هر خرجی بکنه، هیچ کس نگرونش نیست، ولی اونی که از طبقه متوسطه همه باید نگرون خرج کردنش باشن، مبادا جای اشتباهی خرج کنه!


گفت:
چرا ایرانیا (بخوانید مذهبیا) چسبیدن به عده عرب و مناسبتای عربی (محرم و عید غدیر و…)، اسماشونم عربیه. 
گفتم:
میگن دیگ به دیگ میگه روت سیاه! کور خودم بینای مردم!
به نظر همینا که این قدر تو حرف زدن استادن، چرا صداشون برای ولنتاین ـ که خود غربیا میگن ساخته و پرداخته شرکتای بزرگ برا فروش بیشتر ـ در نمیاد. باید بازارو برن ببینن.
اسماشونم که بمونه رز، انستیاژ، تامارا، اسپاندا، راتاناز، نیلفام، نوشیکا، ریونیز. فقط کپی کردم چون بعضیاش تلفظشم سخته.
سبک زندگیاشون و طرز صحبت کردناشون و علایقشونم میشه از صفحات اجتماعی در آورد همش غربی.
زورش میاد بگه سلام، میگه درود، چون سلام عربیه. عیبی هم نداره درود هم قشنگه، اما جای تشکر که میرسه یادش میره ایرانیه، میگه مرسی.
وقت خداحافظی هم که دیگه فرقی نداره ایرانی باشه یا نه ـ بنی آدم اعضای یک دیگرند ـ میگه بای.
لباس ایرانی هم که دیگه ورافتاده، اما همینا نه تنها صداشون درنمیاد، بلکه با افتخار کروات میزنن!
فقط اگه کسی از روی عقل و منطق و استدلال، یه عده ای رو قبول داره که از طرف خدا اومدن و اتفاقا عربند و اتفاقا خیلی به ایرانی‌ها افتخار کردن و از اونا تعریف تمجید کردن، مشکل پیدا میکنه، میشه وطن فروش!
خودشون کلکسیون بیگانه پرستی هستن ولی بازم دلواپسن که ما ایرانی باشیم نه عربی!

البته یادشون رفته که همه مسلمونا این جور هستن، نه فقط ایرانیا. مسلمونای فرانسه، آلمان، انگلیس، برزیل، مکزیک و ... که بعضیا تمدن 3000 ساله دارن.

نظرات 1 + ارسال نظر
ذاکر یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 10:37 http://ataher.blogfa.com

سلام. به جمع دوستان خوش آمدی. از همین بدو ورود چند نکته عرض کنم. اگر قراره با دوستان همراه باشی باید به درستی همراهی کنی.و به صورت روزانه یا یک روز درمیان به روز رسانی کنی. از وب پاتوق یاران الگو برداری کن. از مطالب وب جوان و ستارگان ایران کهن هم می توانی استفاده کنی. قالب زیبا و انتخاب مطالب متنوع و پیوند ها می تونه در جذابیت بیشتر برای مخاطب موثر باشه. به وب دیگران سرکشی کن تا آنها هم برای بازدید و مطالعه مطالب وبتون سرکشی کنند.. مجددمی بینم برات نظر می زارم.موفق باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.